May 9, 2009

Can't I just hire a maid?

Ahh, house cleaning day. If the mood strikes, I'll clean my whole house and enjoy it. Any other time, not so much. (The mood usually doesn't strike). Don't get me wrong; I LOVE a clean house. I just don't like being the one that has to do it. Cleaning = not my idea of woo-hoo fun time. Matter or fact, I should have already started. Instead I'm blogging of course. I'll start after I write. Sounds good to me.

When I was younger and still lived at home, we had chores. I'm sure many of you did as well. Let me just tell you, though... your chores were nowhere as brutal as mine. I'm talking brutal, man. Picture this: me, ten years old. (Yeah, I was a cutie...). Every Friday was slavechore day. A day I DREADED. Actually, I purposely came home late from school a couple of times just so maybe I could get out of doing them. Never worked. So here I am, ten years old. Vacuuming the whole house. Dusting the entire house. Cleaning my/my sister's bathroom. Picking up the gross dog poop outside. You name it, I helped clean it. (What's not fair now, is that my little brother is eleven... and he's never had to any chores! I always give him the "when I was your age..." story. He just laughs and says "haha". He feels no sympathy).

And that grueling ritual went on until I was about seventeen. And that's only because I packed up my shit and said "peace". But that's another story. So naturally this would be the reason why to this day, house cleaning just isn't my favorite thing to do. I was talking to Justin this morning on the phone...

Him: So, you're gonna clean the house today, huh? So the next time I come home, it'll look nice for me? (He says it in a slightly cute, motivating way).
Me: I sure am! I'm going to clean the entire house. Gonna get started in a few minutes. Well, actually, going to clean for a few hours. So, whatever I can get done. Gotta shower and get ready for tonight.
Him: Oh okay, as long as you get some of it done. It really needs it, especially the carpet because Sadies' has been shedding a lot.
Me: Oh I know, I agree. (long pause). Wait, babe, I have a question...
Him: Yeah?
Me: Why can't we just hire a maid? Then I wouldn't have to clean. That's always been a dream of mine...
Him: (laughing). Because maids cost money. Why would I hire a maid when we have you to do it for free?

Now, this is true. But the idea of having someone else do my dirty work sounded GREAT. Oh well, worth a try. I have to admit, I was kinda bummed. Thought maybe he'd consider it a little bit. ... Funny thing, too. I've got all the cleaning supplies known to man. It's some sort of wierd obsession that makes no sense, since I despise cleaning and all. Walking into a store and seeing a sale on cleaning supplies makes me excited. Oh, and If I've got a coupon... watch out! Go figure. Take a look:
This is in my hall closet. You can't tell, but the shelf goes FAR back, and it's FULL of cleaning stuff. Also if you can't tell, almost every scent of Glade and Febreeze, too. And that's nothing; I've got cleaners stashed under my kitchen and bathroom sinks as well. Call me crazy...
Okay, I'm sure you're wondering if I'm actually going to get up and at 'em and clean the house. After thinking about it long and hard... yeah, I am. Dammit. Better crank the music. The only way to make it better is to sing and dance while doing it.








3 comments:

Al said...

ah procrastinating instead of cleaning.... i was supposed to clean my bit of the house today.... instead i took a nap.... then had a shower...... "did school work" then showered again (showering is a great time killer) then had dinner and back to the school work- shame no time for cleaning today!! :)

Lil' Woman said...

That's the only way for me to clean (with some music, singing, and dancing!) : )

Lauren From Texas said...

I have like eight cans of pledge and probably every bathroom cleaner known to man. I ignore cleaning and then about twice a month I go totally OCD and clean my house from top to bottom and it takes HOURS. I have to figure out a better way to do this!!!